Κυριακή 23 Ιουνίου 2019

Φτιάχνω λεξούλες!

Ένα παιχνίδι που χρησιμοποιώ σαν εποπτικό υλικό στην τάξη 
και ακόμα 
αν θέλω, το φτιάχνουμε για κάθε παιδί.



Κόβουμε όπου είναι οι διακεκομμένες γραμμές με χαρτοκόπτη.
Περνάω από κάτω τις λωρίδες με τα γράμματα με τη σειρά που είναι στο πατρόν.

Ενώνω με διπλόκαρφο πάνω στον πίνακα τον κύκλο με τις εικόνες και το βέλος.
Έτοιμο!

Ανεβοκατεβάζω τις λωρίδες με τα γράμματα και σχηματίζω τις λέξεις που αντιστοιχούν στις εικόνες!




ασπρόμαυρο:


με χρώμα:




Το κουτί των ουσιαστικών

Ένα κουτί που μας μαθαίνει τα ουσιαστικά!

Μπορούμε να το τυπώσουμε σε χαρτονάκι ή να το περάσουμε με αυτοκόλλητο που ντύνουμε τα βιβλία. 







Και το πατρόν:









Το κουτί των επιθέτων

Ακόμα ένα κουτί που μας μαθαίνει τα επίθετα!

Μπορούμε να το τυπώσουμε σε χαρτονάκι ή να το περάσουμε με αυτοκόλλητο που ντύνουμε τα βιβλία. 









 Το πατρόν:

Τρίτη 11 Ιουνίου 2019

Μια βαλίτσα γεμάτη αναμνήσεις

Μια βαλίτσα γεμάτη αναμνήσεις για τους μαθητές της Στ  τάξης.

Το κείμενο το διάβασα στο διαδίκτυο και αμέσως κατασκεύασα μία βαλίτσα.






Μέσα στο καρτελάκι γράφουμε την τάξη, το σχολείο και το σχολικό έτος!




Μέσα στη βαλίτσα κολλάμε το κείμενο!



Το κείμενο μιλά για την κάθε χρονιά των παιδιών στο σχολείο!



Θα το ανεβάσω σε κείμενο ώστε να μπορεί κανείς να αλλάξει τη λέξη δασκάλα ή τη λέξη δάσκαλος ανάλογα με το ποιον ή ποια είχαν οι μαθητές στην αντίστοιχη τάξη!

Στο τέλος επίσης μπορούμε να προσθέσουμε το όνομά μας!

Φυσικά μπορούμε να βάλουμε το δικό μας κείμενο!






Κυριακή 9 Ιουνίου 2019

Πειρατικό παιχνίδι! Κάνω δράσεις, λύνω γρίφους!

Ένα πειρατικό παιχνίδι όπου τα παιδιά 
θα πρέπει να ολοκληρώσουν 8 δράσεις!

Για κάθε δράση υπάρχει και ένας γρίφος που πρέπει να λύσουν!

Για κάθε σωστή λύση γρίφου υπάρχει και ένα σύμβολο!

Ποια ομάδα θα μαζέψει πρώτη και τα 8 σύμβολα;?;

Ξεκινάμε!

Χωρίζω τους μαθητές σε 2 ομάδες.


Δίνω από έναν χάρτη σε κάθε ομάδα. 
Ο χάρτης έχει 8 κύκλους όσες και οι δοκιμασίες. 
Όταν η ομάδα ολοκληρώσει σωστά μία από αυτές, 
ζωγραφίζω τον κύκλο με κόκκινο χρώμα. 
Στην ομάδα δίνω και ένα σύμβολο όπου κρατάει ο κάθε υπεύθυνος συμβόλων.






Πάμε για τις δράσεις!

1.Ξεκινάμε με ένα κρυπτόλεξο.



Σας έχω και τη λύση...




2. Σταυρόλεξο πειρατικό



και η λύση:



3. Κάνουμε... αποκωδικοποίηση!




Αυτός είναι ο πίνακας!
Η κάθε ομάδα θα πάρει από έναν.

Έπειτα θα πάρει το παρακάτω φύλλο:



Θα βάλουν στο κάθε κουτί το σωστό γράμμα και θα βρουν μία φράση.
Θα πρέπει να την γράψουν σωστά στις γραμμές!

Η λύση:




4. Βρες τα σωστά ζευγάρια αριθμών

Και δω η κάθε ομάδα θα πάρει από έναν πίνακα:


Κάθε γράμμα το γράφω με ένα ζευγάρι αριθμών!
Π.χ. το Θ = 2-3
οριζόντια-κάθετα




Δίνουμε έπειτα σε κάθε ομάδα το παρακάτω φύλλο εργασίας:



Οι μαθητές έχοντας τον πίνακα μπροστά τους, 
ψάχνουν και γράφουν το σωστό γράμμα μέσα σε κάθε κουτάκι!
Έπειτα γράφουν το μήνυμα όπως πρέπει πάνω στις γραμμές!

Η λύση:



5. Ακροστιχίδα!

Πώς λένε τον πειρατή που ψάχνουμε;


Εύκολο φύλλο εργασίας για τα παιδιά!

Η λύση:




6. Βρίσκω το σωστό δρόμο

Ώρα για διασκέδαση!

Δύο εύκολα φύλλα εργασίας για κάθε ομάδα:






7. Ενώνω τα κομμάτια και φτιάχνω την εικόνα

Κόβω την εικόνα όπου είναι οι γραμμές
και τη δίνω (σε ένα φάκελο)
σε κάθε ομάδα.
Τα κομμάτια είναι εύκολα να κοπούν!



Η εικόνα είναι:





8. Ενώνω τις τελίτσες

Διασκεδάζουμε επίσης ενώνοντας τελίτσες






Οι γρίφοι μας!

Αφού τα παιδιά τελειώσουν με τα φύλλα εργασίας 
ελέγχουμε αν είναι σωστά!
Τότε και μόνο θα πάρουν ένα γρίφο!

Οι γρίφοι είναι ίδιοι και για τις 2 ομάδες!

Μόλις βρουν την απάντηση ψάχνουν στο σωστό μέρος για το σύμβολο.
Επειδή το κάθε σύμβολο είναι κρυμμένο κάτω ή μέσα σε ένα αντικείμενο
καλό θα ήταν εκείνη την ημέρα να υπάρχει π.χ. μία κασετίνα ή  ένα βιβλίο μέσα στην τάξη
ώστε να μην ψάχνουν πολύ οι μαθητές!







Για εκείνη τη μέρα...
φτιάχνουμε αν θέλουμε καπελάκια για τα παιδιά:





Δεν ξεχνάμε τα αναμνηστικά!


σελιδοδείχτες



και ένα δίπλωμα Πειρατή!







Καλή Διασκέδαση!!!!!!



Υ.Γ.

Ευχαριστώ το συνάδελφο Χρήστο που με εμπιστεύτηκε και μου ζήτησε μία τέτοια δράση για τους μαθητές του. Ευχαριστώ και για τις φωτογραφίες που μου έστειλε. Η ικανοποίησή μου είναι τα χαμόγελα των παιδιών σε αυτές!