Παρασκευή 31 Μαρτίου 2023

Καλό πάσχα!

 Μία εύκολη κατασκευή τρισδιάστατη για το Πάσχα!



Ζωγραφίζουμε, κόβουμε, διπλώνουμε και κολλάμε!

Το πατρόν:

Δεν ξεχνάω να κόψω έως τη βάση!




Την ιδέα την πήρα από το pinterest:




Δεν βρήκα πατρόν αλλά έφτιαξα ένα:



Ελπίζω να φανούν χρήσιμα!




Πέμπτη 23 Μαρτίου 2023

6 Μαρτίου - Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

 

6 Μαρτίου - Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού / Μην φοβάσαι! Σπάσε την ανοχή! Σπάσε τη σιωπή!

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Πολλοί φορείς που έχουν χρηματοδοτηθεί τα τελευταία χρόνια από Ευρωπαϊκά προγράμματα που συντονίζει το ΙΚΥ (Comenius, Erasmus+) έχουν προσπαθήσει να αναδείξουν το πρόβλημα και να προτείνουν λύσεις.

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying), όπως και ο όρος «θυματοποίηση» (victimization) χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο είναι και ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο το μαθητή που εκφοβίζει και εκείνον που εκφοβίζεται, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες.

πηγή:https://www.iky.gr/







Με τη Β τάξη κάναμε το παρακάτω πρόγραμμα:


Διαβάσαμε το βιβλίο:


Επικεντρωθήκαμε στα ΝΑΙ που έλεγε και στ ΟΧΙ 
(δεν επικεντρωθήκαμε σε ποιον τα έλεγε...).

Μιλήσαμε για τον ήρωα:



Κάναμε συζήτηση και έπειτα ως ζευγάρια πήραν ανά θρανίο 2 σύννεφα:






Έπρεπε να συνεργαστούν και να αποφασίσουν το μήνυμα που θα έγραφε ο καθένας!
 Ένας είχε το ΟΧΙ και ο άλλος το ΝΑΙ


Παρουσίαση-Κώδικας τιμής:

Στη συνέχεια ανέβαινε κάθε ζευγάρι και παρουσίαζε τις προτάσεις του.
Όλοι μαζί αφού τα καταγράψαμε στον πίνακα, επιλέξαμε τι θα γράψουμε 
στον "Κώδικα Τιμής του καλού Ιππότη".


Κατασκευή βιβλίου με ήρωα τον Ιππότη μας:




Το φτιάξαμε, το ζωγραφίσαμε, ο χαρήκαμε και μετά ήρθε η ώρα της συζήτησης.







Η συζήτηση "έβγαλε" αλήθειες και η ώρα πέρασε!
Για "αποθεραπεία" φτιάξαμε μια κατασκευή απλή να μας θυμίζει όσα είπαμε και υποσχεθήκαμε:





Τα πατρόν:

Το βιβλίο:







Συνεχίζω παρουσιάζοντας και άλλες δράσεις σύμφωνα με το βιβλίο 
που μπορεί να σας φανούν χρήσιμες:

1η πρόταση:

Βιβλιοπρόταση: "O ιππότης που είπε όχι", διαβάζουμε και φτιάχουμε δρακοσαϊτες!

Περισσότερα στο σύνδεσμο!

                                     Φτιάξτε τις δικές σας δρακοσαϊτες!





2η πρόταση:

"... Συγκεκριμένα, διαβάσαμε το βιβλίο «ο ιππότης που είπε όχι» από τις εκδόσεις @mikriselini και μετά, ο Νεντ και η Δράκαινα ζήτησαν τη βοήθειά μας για να αποφασίσουν αν πρέπει να πουν ναι ή όχι σε διάφορες καταστάσεις. Οι καταστάσεις που είχα γράψει σε χαρτάκια ήταν κοντά στην πραγματικότητα των παιδιών για να μπορούν να ταυτιστούν............"
Περισσότερα στο σύνδεσμο






Πλυντήριο για ... επίθετα!

 Είπαμε να καθαρίσουμε τα ρούχα μας με μια... επιθετική σκόνη!

Τα παιδιά το καταχάρηκαν!

Έφτιαξα λοιπόν ένα πλυντήριο  και στον κάδο του έριξα ρούχα βαμμένα και πλαστικοποιημένα τόσα όσα και οι μαθητές.








Κάθε μαθητής έβγαζε και ένα ρούχο από τον κάδο και το έγραφε στον πίνακα.                 

Έπειτα ξαναέγραφε το ουσιαστικό του βάζοντας μπροστά ένα χαρακτηριστικό του 

(είχαμε ήδη μιλήσει για τα επίθετα).















Όλα τα γράφαμε στο φύλλο εργασίας μας:





Την επόμενη
κάναμε άλλο φύλλο εργασίας.
Γράψαμε για κάθε εικόνα που βάψαμε περισσότερα από ένα επίθετα!






Ολοκληρώσαμε με δύο ακόμα φύλλα εργασίας που τους άρεσαν πολύ!

1ο 





Πρώτα ζωγραφίζει ο καθένας όπως θέλει τα ρούχα και έπειτα τα περιγράφει με ένα τουλάχιστον επίθετο.

2ο 




Να και η κουζίνα μας!

Γράφουμε αντικείμενα που βλέπουμε περιγράφοντάς τα με επίθετα!

Τα πατρόν:

Κάποια ρούχα αν και υπάρχουν πολλά που μπορούμε να κατεβάσουμε.
Επίσης, μπορούμε να βρούμε και να βάλουμε ρούχα από κούκλες που θα φέρουν μαθητές.


Φύλλο εργασίας για τη δράση με το πλυντήριο: