Τετάρτη 31 Μαΐου 2023

3D AB No4

 Τελειώνουμε:

Τ τ



Υ υ



Φ φ





Χ χ




Ψ ψ





Ω ω




Θα χαρώ αν μου στείλετε φωτογραφίες με το πως τα ζωγραφίσατε!


Δείτε και εδώ!
Κλικ στην εικόνα:






3D AB No3

Συνεχίζουμε με τα υπόλοιπα γράμματα:


Ν ν




Ξ ξ




Ο ο

https://drive.google.com/file/d/1ga2mVJVR9EskuUJNLLu5Re9SnbaxhNHL/view?usp=sharing



Π π





Ρ ρ


Σ σ ς






Συνεχίζουμε με το Νο 4

Θα χαρώ αν μου στείλετε φωτογραφίες με το πως τα ζωγραφίσατε!


Δείτε και εδώ!
Κλικ στην εικόνα:








3D AB No2

 Συνεχίζουμε με τα επόμενα 6 γράμματα:


Η η





Θ θ





Ι ι





Κ κ





Λ λ 



Μ μ 




Συνεχίζουμε με το Νο3...

Θα χαρώ αν μου στείλετε φωτογραφίες με το πως τα ζωγραφίσατε!








3D AB No1

 Ας ξεκινήσουμε ανεβάζοντας τα 6 πρώτα γράμματα:


Α α


Β β




Γ γ




Δ δ




Ε ε



Ζ ζ







Θα χαρώ αν μου στείλετε φωτογραφίες με το πως τα ζωγραφίσατε!


Δείτε και εδώ!
Κλικ στην εικόνα:













Τρίτη 30 Μαΐου 2023

Μετατρέπουμε τις απλές προτάσεις σε επαυξημένες εύκολα και γρήγορα.

 Ένας διασκεδαστικός τρόπος για παιδιά δημοτικού καθώς και για παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην παραγωγή γραπτού λόγου και συγκεκριμένα στην παραγωγή επαυξημένων προτάσεων:



Υπάρχουν διάφοροι τρόποι:


Οι μαθητές επέλεξαν να μεγαλώσουν την πρότασή τους βάζοντας απλά επίθετα μπροστά από το υποκείμενο και το αντικείμενο που διάλεξαν:

Ο σκύλος.
Ο σκύλος τρώει.
Ο σκύλος τρώει κόκαλο.
Ο ασπρόμαυρος σκύλος τρώει κόκαλο.
Ο ασπρόμαυρος σκύλος τρώει ένα κόκαλο.
Ο ασπρόμαυρος σκύλος τρώει ένα νόστιμο κόκαλο.



Πώς μπορώ να μεγαλώσω μια πρόταση; Μια άσκηση που φαίνεται απλή αλλά είναι αρκετά απαιτητική για τα μικρά. Εγώ την υλοποίησα στη Β τάξη.







Το πατρόν:








Τρίτη 9 Μαΐου 2023

Υποκείμενο-Ρήμα-Αντικείμενο

 Ήρθε η ώρα της... καφετιέρας!

Τα είδη του καφέ που φτιάχνει 3:

  • Υποκείμενο
  • Ρήμα
  • Αντικείμενο.




Η κατασκευή άρεσε πολύ στους μαθητές 
και έμαθαν μέσα από ένα διασκεδαστικό τρόπο 
να αναγνωρίζουν το υποκείμενο, το ρήμα και το αντικείμενο και 
να σχηματίζουν μικρές προτάσεις.

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 2 ομάδες!




Τραβώντας το χαρτόνι σε κάθε ποτήρι έπεσαν κύκλοι:


  1. Οι κίτρινοι για τα υποκείμενα
  2. οι πορτοκαλοί τα ρήματα
  3. οι πράσινοι τα αντικείμενα.


Πίσω από κάθε κύκλο είχα τον αριθμό 1 ή τον αριθμό 2!
Έτσι οι δύο αμάδες συνεργάστηκαν για να χωρίσουν 
 τους κύκλους και να πάρει η κάθε ομάδα τους δικούς της.

Ενώνοντας το σωστό υποκείμενο-ρήμα-αντικείμενο σχημάτιζαν μια πρόταση και την έβαζαν στην άκρη.

Είχα τόσους κύκλους -προτάσεις- όσες και ο αριθμός των μαθητών.





Ένας ένας -εναλλάξ- από κάθε ομάδα έπαιρνε μια 3αδα κύκλων, 
τη διάβαζε δυνατά και αν συμφωνούσαμε όλοι 
ότι ήταν μια σωστή πρόταση 
την έγραφε στον πίνακα και όλοι οι υπόλοιποι 
στο φύλλο εργασίας μας.






Τελειώνοντας, τοποθετούσαν τους κύκλους πίσω στο σωστό κύπελο.



Περάσαμε όμορφα και δημιουργικά!






Τρόπος κατασκευής καφετιέρας:

Από χαρτόκουτες.
Έφτιαξα δύο κατασκευές διπλώνοντας το χαρτόνι από την κούτα αφού την άνοιξα.
Τις δύο κατασκευές τις ένωσα από πίσω με ένα χαρτόνι 
επίσης από την κούτα.

Το πίσω χαρτόνι δεν μπόρεσε να στηρίξει το βάρος της πάνω κατασκευής για αυτό στο κάθε πλάι έβαλα ένα κομμάτι ξύλο λεπτό και έτσι "έδεσα" την κατασκευή.



Στο κάτω μέρος της πάνω κατασκευής άνοιξα 3 τρύπες 
ίσες με το άνοιγμα του κυπέλου που είχε.


Για να μπουν οι σωστοί κύκλοι και να πέσουν ξεχωριστά από κάθε κύκλο στο δικό τους κύπελο,
έβαλα σε ένα χαρτόνι 3 μπουκάλια από νερό πλαστικά για να τους οριοθετήσω:



Αυτό συρταρωτά το έβαζα από το πλάι της καφετιέρας.
Φυσικά από κάτω -για να μην πέφτουν οι κύκλοι-
έβαλα ένα άλλο χαρτόνι -σαν πάτος- κάτω από το χαρτόνι με τα μπουκάλια. Έτσι οι τρύπες κλέινουν από κάτω και βάζω σε κάθε μπουκάλι τους κύκλους που θέλω.


Επειδή δεν μου άρεσαν τα κενά στο πλάι, έφτιαξα "καπάκια" πάνω και κάτω.


Η απαραίτητη διακόσμηση και είναι έτοιμο!



Φύλλο εργασίας:





--------------------------------------------------------

Ρήμα: Είναι η λέξη της πρότασης που φανερώνει ότι κάποιος ή κάτι ενεργεί, παθαίνει κάτι ή βρίσκεται σε μια κατάσταση.

π.χ. Ο Κώστας παίζει κιθάρα.

Υποκείμενο: Είναι η λέξη της πρότασης που δείχνει κάποιος (κάποια, κάποιο, κάποιοι, κάποιες, κάποια) κάνει ή παθαίνει κάτι ή βρίσκεται σε μια κατάσταση.

π.χ. Ο Κώστας παίζει κιθάρα.

Για να βρούμε το υποκείμενο, απαντούμε στην ερώτηση ποιος/ ποια/ποιο …

Το υποκείμενο βρίσκεται πάντα σε πτώση ονομαστική και είναι (συνήθως) ουσιαστικό ή αντωνυμία. Συχνά το υποκείμενο παραλείπεται, γιατί εννοείται. Στην περίπτωση, όμως, που το ρήμα είναι απρόσωπο το υποκείμενο είναι μία ολόκληρη πρόταση. Όταν το ρήμα είναι απρόσωπο, η πρόταση (που είναι υποκείμενο στο ρήμα) ξεκινάει με το να, το ότι ή το πώς. Σε αυτήν την περίπτωση το υποκείμενο απαντά στην ερώτηση τι.

π.χ. Η μαθήτρια διαβάζει τα μαθήματά της.

(Ποια διαβάζει; Η Ελένη –υποκείμενο/ ουσιαστικό)

Αυτή διαβάζει τα μαθήματά της.

(Ποια διαβάζει; Αυτή –υποκείμενο/ αντωνυμία)

Διαβάζει τα μαθήματά της.

(Ποια διαβάζει; Αυτή –το υποκείμενο εννοείται)

Φαίνεται ότι/ πως θα βρέξει σήμερα.

(Τι φαίνεται; Ότι/Πως θα βρέξει σήμερα. –το υποκείμενο είναι πρόταση)

Αντικείμενο: Είναι η λέξη της πρότασης που φανερώνει το πρόσωπο ή το πράγμα στο οποίο πηγαίνει η ενέργεια του υποκειμένου.

π.χ. Ο Κώστας παίζει κιθάρα.

Για να βρούμε το αντικείμενο, απαντούμε στην ερώτηση τι ή (σε) ποιον. Το αντικείμενο είναι πάντα σε πτώση αιτιατική και είναι (συνήθως) ουσιαστικό, επίθετο, μετοχή ή αντωνυμία (στην τελευταία περίπτωση συχνά χρησιμοποιείται ο ασθενής τύπος της αντωνυμίας). Επίσης, το αντικείμενο μπορεί να είναι ονοματική φράση (φράση χωρίς ρήμα) ή ολόκληρη πρόταση (φράση με ρήμα).